Småstadsblues

Utvecklingen går framåt med stormsteg. Lär mig ändra titel på den här sidan. Småstadsblues får den heta, åtminstone ett tag eller tills jag flyttar till Berlin.   Småstadsblues passar mig som längtar till Europas storstäder men väljer svenska hålor.

I småstäder är senhösten frånstötande, trist och grå. I småstäder lyser vinterns ljusslingor i varenda buske, glamouren lyser med sin frånvaro. I småstäder har Sibyllakiosken en central placering och pizzerior är legio.

Men från trädgården under äppleträden där jag bor är det fem minuter till järnvägsstationen (med Sveriges snedaste gran).

Jag äger friheten.

One thought on “Småstadsblues

Kommentera

