Bevakat

DSC_0393 fb1000

Idag gäller det veckans fönster och ett bevakat sådant. Jag dröjer mig kvar i Londons East End med dess vassa Street Art i hopp om att ni ser samma sak som jag. Vakande ögon som håller ständig vakt över oss förbipasserande och ett över par källarfönster.  Ni ser väl ett bevakat fönster, eller två, visst?

82:a inlägget i #Blogg100 bevakat veckans fönster

20 tankar om “Bevakat

  1. Jag misstänker att de som går förbi kan bli lite nojiga av bevakningen de utsätts för.
    Kul att se dina bilder även från London.

    Fick du också en inbjudan från Fredrik Wass om blogg100? Ska du dit?

    Gilla

  2. Jag ser till och med ett hänglås;-)
    Vilken underbar street art! Absolutely love it. Dessa ”Big Brother is watching you”-ögon skulle jag gärna hänga upp här hos mig.
    Å visst är East End 1 000 gånger mera ”charmigt” än London Eye!

    Gilla

  3. London har väl ovanligt många övervakningskameror? Fast de finns ju överallt numera, ”Storebror” ser oss verkligen var vi än är! Tycker mig se en kamera uppe på husfasaden på ditt foto.
    Lustigt foto där de målade ögonen onekligen ser ut att kolla på allt som rör sig på gatan. 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar